WcISU
Administrator
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 15:09, 18 Maj 2008 Temat postu: Regulamin |
|
|
Cytat: |
1. Tematy
1.1. Jeśli jesteś tu nowy, nie zakładaj od razu tematu. Przyjrzyj się, jak działa forum, jak wypowiadają się jego użytkownicy. Spróbuj sam zabrać głos w innych dyskusjach, a dopiero potem zakładaj temat. Zakładanie tematów w rodzaju: "hejka, to mój pierwszy post na forum", "witam wszystkich, jestem tu nowy" będzie powodem do ostrzeżenia już na wstępie działalności.
1.2. Przed założeniem nowego tematu sprawdź, czy nie ma go już na forum. W tym celu pomocna Ci będzie opcja Szukaj. Upewnij się 2 razy zanim założysz nowy temat.
1.3. Temat tematu musi być zgodny z tym jest co w nim napiszesz.
1.4 Zabronione jest zakładanie tematów-gier typu "X czy Y" z wiadomego powodu. Za zakładanie takich tematów grozi ostrzeżenie.
1.5 Zakładając nowy temat np. jakiejś kapeli napisz na wstępie coś o niej. Zdanie typu "hej, lubie ich, a wy" jest powodem do otrzymania ostrzeżenia.
2.Posty
2.1. Pisząc posta, przestrzegaj netykiety.
2.2. Bądź kulturalny. Szanuj innych.
2.3. Zawsze pisz na temat. W temacie o - dajmy na to - Coldplay, piszemy o Coldplay, a nie o Iron Maiden . Jeżeli zaś temat jest o filmach, to o ile zachwyty nad soundtrackiem z tego filmu są jak najbardziej na miejscu, o tyle rozwodzenie się nad całością twórczości autora soundtracku już nie. Z tym do Muzyki. Z reguły granicę zdrowego offtopu wyznacza moderator.
2.4. Zabronione jest pisanie postów bez treści. Bez litości tępione jest pisanie krótkich postów, zawierających bardzo mało treści (albo i zero treści), czasem aby nabić sobie licznik postów, czasem w ogóle nie wiadomo, po co. Autorzy postów statsiarskich i postów bez treści będą piętnowani albo i bez cienia żalu usuwani, bo tylko psują pozostałym forumowiczom rozmowy... Po prostu - czytajcie ostatnie posty w dyskusji, pomyślcie czy macie coś do dorzucenia albo jakieś pytanie... i napiszcie.
2.5. Zabronione jest robienie z forum czatu. Czat na forum to sytuacja, w której dwoje (lub więcej) forumowiczów przerzuca się krótkimi, bezwartościowymi postami.
2.6. Staraj się zachowywać zasady interpunkcji i ortografii, bo taki "zabugowany" tekst wygląda obrzydliwie, a często może też być trudny do zrozumienia. No i nie najlepiej świadczy o autorze. A tak się właśnie określamy w Internecie - przez styl pisania, pisownię... Nagminne olewanie poprawności językowej będzie ścigane z urzędu. Jeśli nie jesteś pewny co do pisowni jakiegoś słowa, skorzystaj z opcji Zalecamy również czytanie swoich postów przed ich wysłaniem, korzystając z opcji Podgląd.
2.7. NIE PISZEMY WIELKIMI LITERAMI, jako że to oznacza, iż krzyczymy. A cały post napisany tak jakby nam się zaciął CapsLock świadczyć może co najwyżej braku kultury piszącego. Dlatego dbajmy o to. Mała czcionka z kolei oznacza szept. A szeptanie bez przerwy także najsłuszniejsze nie jest.
2.8. Nie piszemy na forum tzw. PoKeMoNeM - PoNieWaŻ dRaŻnI
2.9. Używaj emotikonów ze zdrowym rozsądkiem. Te kolorowe buźki służą wyrażaniu emocji, które często trudno jest wyrazić przez Internet. Naukowcy udowodnili, iż mowa ciała stanowi w końcu ważniejszą część rozmowy niż same słowa, więc używanie emotek jest jak najbardziej wskazane. Zabronione jest za to bezcelowe "nawalanie" w jednym poście wielu emotek pod rząd. Jak tu:
2.10. Cytując post innego użytkownika, nie cytuj całego, jeśli zamierzasz odnieść się tylko do wybranego fragmentu. Zabrania się cytowania całego posta użytkownika, którego post znajduje się bezpośrednio nad Twoim postem. Jest to bezcelowe, gdyż wiadomo, że odnosisz się do swojego "sąsiada". Poza tym takie działanie męczy wzrok i sprawia, że dyskusja jest nieprzejrzysta.
2.11. Jeżeli chcesz dodać coś do swojej wypowiedzi, którą napisałeś kilka minut wcześniej, nie rób tego pisząc nową wiadomość, a skorzystaj z funkcji Edytuj.
2.12. Staraj się nie używać słów powszechnie uważanych za obraźliwe. Jak wiemy, wulgaryzmy niestety są wszędzie i nie da się tego ukryć. Na forum również można ich używać, ale w granicach rozsądku i dobrego smaku. Nieuzasadnione użycie wulgaryzmów jest niemile widziane i będzie surowo karane.
2.13. Zabrania się obrażania innych forumowiczów i stosowania wycieczek osobistych. Pamiętaj, że forum to nie miejsce do wylewania swojej frustracji, prowokowania i denerwowania użytkowników. Wszelkie waśnie i konflikty z innymi userami wyjaśniamy poprzez Prywatną Wiadomość bądź komunikator internetowy.
2.14. Nie reklamuj. Zabrania się "polecania" najróżniejszych stron, for, blogów itd.
2.15. Forum to nie serwis informacyjny. Nie wklejaj w jednym poście całego newsa bez komentarza. Jeśli znalazłeś w internecie ciekawą wiadomość, to podaj do niej link i skomentuj podkreślając źródło.
2.16. Przestrzegaj prawa. Na forum najsurowiej zabronione są propagowanie pornografii, hakerstwa, rasizmu i innych działań sprzecznych z prawem (w tym także piractwa).
3. Postanowienia ogólne
3.1 Na tym forum pieczę sprawują moderatorzy. Nie obrażaj moderatorów, nie kluć się z nimi o ile nie chcesz dostać bana.
3.2 Nie znajomość regulaminu to nie usprawiedliwienie.
|
Ostatnio zmieniony przez WcISU dnia Śro 19:46, 21 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|